What.lt

Be ko negali pilnai funkcionuoti automobilis?

0 1

Kuro išmetimo sistema yra pagrindinis kiekvienos transporto priemonės elementas. Be tinkamo jos veikimo automobilis negali pilnai funkcionuoti. O ar žinote, kokie elementai yra kuro išmetimo sistemoje?

Išmetimo sistemą sudaro išmetimo kolektorius, duslintuvas ir išmetimo vamzdis. Be to, sistemoje yra katalizatorius su ,,lambda“ jutikliu, o šiuolaikinių dyzelinių variklių atveju, išmetimo sistemoje yra kietųjų dalelių filtras, kitaip dar vadinamas DPF filtru.

IŠMETIMO KOLEKTORIUS. Išmetimo kolektorius yra pirmasis šios sistemos elementas. Jis montuojamas tiesiai prie variklio bloko ir jo funkcija yra surinkti išmetamąsias dujas iš variklio cilindrų. Vėliau, išmetimo kolektorius „transportuoja“ išmetimą į numatytą vamzdį. Variklio, kurio įpūrškimo kolektoriuje yra dyzelinis agregatas, atveju mes randame turbokompresoriaus pavaros antgalį. Be to, ,,lambda“ zondą galima įrengti išmetimo kolektoriuje.

LAMBDA ZONDAS. „Lambda“ zondas yra elektroninis jutiklis, atsakingas už išmetamųjų dujų matavimą. Jo užduotis yra palyginti deguonies kiekį išmetamosiose medžiagose su deguonies kiekiu atmosferos ore, todėl ji yra atsakinga už kuro ir oro mišinio sudėties nustatymą. Viena zondo dalis yra išmetimo sistemos viduje, kita – išorėje. Šiuolaikinių transporto priemonių atveju galime sutikti du „Lambda“ zondus. Pirmasis montuojamas prieš katalizatorių, o antrasis – už jo. Pirmasis zondas yra atsakingas už mišinio sudėties analizę ir turi įtakos nustatant kuro ir oro mišinio sudėtį, o antrasis atlieka pranešimo funkciją  ir prižiūri išmetamųjų dujų valymo sistemos veikimą.

KATALIZATORIUS. Šis elementas yra atsakingas už išmetamųjų dujų iš automobilio sistemos valymą. Išmetamas dujas galima išvalyti dėl jose vykstančių cheminių reakcijų, kurios sumažina kenksmingas medžiagas patenkančias į orą. Gera techninė būklė yra raktas į sėkmę įgyvendinant išmetamųjų teršalų standartus. Be to, prasta katalizatoriaus techninė būklė turi įtakos variklio veikimo pablogėjimui.

GARSO SLOPINTUVAS. Kita išmetimo sistemos dalis yra duslintuvai, prijungti prie katalizatoriaus išmetimo vamzdžių. Daugeliu atvejų vienas po kito į išmetimo sistemas montuojami du duslintuvai. Kodėl? Nes pirmasis iš jų yra absorbcinis duslintuvas, kurio užduotis yra slopinti aukštus garso dažnius. Antrasis duslintuvas dažniausiai yra kamerinis duslintuvas, atsakingas už žemų garso dažnių slopinimą.

KIETŲJŲ DALELIŲ FILTRAS (DPF). Kietųjų dalelių (DPF) filtras yra transporto priemonėse, kuriose sumontuotas dyzelinis variklis. Dyzelino dalelių filtras yra aplinkai kenksmingų suodžių išmetimo mažinimo įtaisas. Jis sumontuotas iškart po katalizatoriaus. DPF filtre įmontuota filtravimo sistema, kuri leidžia tekėti išmetamosioms dujoms, per tą laiką jas filtruodama, todėl filtre nusėda suodžių dalelės.

DUSLINTUVAS. Duslintuvas yra elementas, kuris yra išmetimo sistemos gale. Jo buvimas sistemoje yra būtinas tam, kad išmetamųjų dujų apdorojimo procesas sistemoje veiktų tinkamai.

Pagrindinės išmetimo sistemos užduotys yra tinkamai išleisti iš variklio išmetamąsias dujas, kad variklis galėtų tinkamai funkcionuoti. Be to, išmetimo sistema žymiai sumažina kenksmingų dujų, patenkančių į atmosferą, kiekį ir sumažina triukšmą variklio veikimo metu.

Komentarai
Kraunama...